Vi har fået en ledig pigeplads i 9. klasse til det her skoleår

Ring til Berit på 86 69 50 11 - hun er klar til at tage telefonen.

Skals Efterskole er en gymnasieforberedende efterskole med et ambitiøst læringsmiljø og en international profil. Vi kan udover et fantastisk efterskoleliv tilbyde en fagligt stærk niende klasse, der kan sikre dig det bedste afsæt til en gymnasial ungdomsuddannelse

Boglig efterskole
Vi kombinerer gode efterskoleværdier med et højt fagligt niveau i den boglige undervisning, så har du lyst til at gå i klasse med andre elever, der også tager undervisningen seriøst, så er Skals Efterskole måske noget for dig.

Verdensborger
Vi tror ikke på, at verden stopper ved Danmarks grænser, og du kommer på Skals Efterskole til at møde den store verden i din hverdag.

Her er elever fra hele verden, internationale sprogassistenter og besøgende, der på forskellig vis er med til at åbne dine øjne endnu mere for verden omkring os.

Vi rejser også ud i verden, og du kan vælge mellem rejser til Nepal, Cambridge/England, Vietnam, USA, Sydkorea eller Irland. Desuden tager hele skolen på en fælles tur til Hamborg.

Der er desuden tradition for, at eleverne selv arrangerer en fælles skitur i uge 7.
-> Du kan se mere om vores rejser her

Studieretninger
Du kan vælge mellem to studieretninger i 9. klasse på Skals Efterskole.

Der er almene klasser, hvor vi gør dig helt klar til ungdomsuddannelserne, og du kommer til folkeskolens afgangseksamen FP9.

Der er IGCSE-klasser (Cambridge), hvor du tager et år i et engelsksproget internationalt uddannelsestilbud og går til Cambridge-eksamener. Som 9.klasse elev tager du desuden de danske eksamener.

Profilfag
En eftermiddag om ugen kan du koncentrere dig om dit profilfag. Du kan vælge mellem: Outdoor, Kreativitet og Skabertrang, Mediefag, Fodbold, Spring, Fitness, Body Mind & Soul samt Movement, Dance and Rhythm.
-> Se mere om vores profilfag her